Na początku warto wyjaśnić, czym w ogóle jest key visual. Są to elementy, które charakteryzują markę. Obrazują jej wartości, a przenoszone na inne elementy reklamowe, wpływają na zachowanie spójności, co ułatwia odbiorcy jej rozpoznanie.
Na budowanie marki składa się wiele czynników, a ważnym elementem w tworzeniu jej świadomości jest sposób, w jaki jest odbierana nie tylko w oczach konkurencji, ale też konsumentów. Key visual oddaje obraz marki i jest metodą na zwiększenie liczby konsumentów. Jeżeli odbiorca widzi reklamę na billboardzie, w telewizji, czy prasie, która każdorazowo jest jednakowa, lub bardzo podobna, wówczas postrzega markę, jako logiczną i spójną, która prezentuje konsekwentnie te same wartości.
Co się składa na KV?
Na motywy graficzne KV składają się:
- typografia, czyli używanie tych samych liter o tej samej wielkości
- ilustracje, mające tę samą stylistykę i kolory
- zdjęcia wykonane w podobnej aranżacji
- układ grafiki
- wybrany element graficzny, który będzie za każdorazowo powtarzany
Key visual powinien być przede wszystkim jak najbardziej charakterystyczny, zrozumiały oraz prosty w swoim przekazie. Równie istotna jest użyteczność we wszystkich mediach oraz określenie grupy docelowej, do której będzie on adresowany.
Dlaczego KV jest tak ważny?
Stosowanie KV pomaga budować wizerunek marki, jako bardziej „ludzkiej”, czyli bliższej konsumentom. Pomijając szansę kreatywnego zaprezentowania się przez grafików, key visual może mieć wpływ na pozycjonowanie marki i stanowi sposób na budowanie jej świadomości wśród konsumentów. Prezentuje on wartości, jakie cechują markę oraz to, w jaki sposób chce być postrzegana i z czym ma być utożsamiana.
Nadrzędnym celem KV jest wpływanie na spójny branding. Dobrze zaplanowana strategia, w połączeniu z key visualem pomagają właściwie identyfikować markę oraz produkt. Jeżeli odbiorca ujrzy to, co pokrywa się z jego poglądami, zainteresowaniami oraz tym, kim jest – istnieje spora szansa na to, że produkt zostanie przez niego zakupiony. Pamiętajmy, że produkt jest tak silny, jak duży jest na niego popyt. Konkurencja na rynku stale rośnie, a dobrze zaprojektowany KV, który trafi do grupy docelowej, może stanowić szansę na wybicie się, ale tylko wtedy, kiedy realizowany jest w sposób konsekwentny.