Zastanawiając się nad rebrandingiem na pewno zapoznałeś się z dwoma pojęciami jakim są Księga znaków czyli tzw. Style Book oraz Brandbookiem. Krótko mówiąc, nie ma różnicy między przewodnikiem po marce a przewodnikiem po stylu. Oba zwroty są stosowane w branży naprzemiennie. To kwestia preferencji. Wyjaśnię Ci jednak całe powiązanie między tymi pojęciami i powiem dlaczego należy myśleć o nich jako o jednej spójnej całości.
Co naprawdę obejmuje przewodnik po stylu marki i jak wpisuje się w ogólną strategię przekazu marki?
Brandbook to narzędzie Twojej marki. To to, co widzą w myślach Twoi klienci gdy słyszą nazwę firmy którą reprezentujesz. Sens całej pracy, którą wykonujesz daje właśnie Brandbook. Ta książka czyni Twoją markę zrozumiałą i powtarzalną.
Brandbook to nic innego jak przewodnik po stylu z dodatkiem przewodnika po treści. Style wizualne pokazują, jak należy projektować całą zawartość, a style treści kontrolują sposób tworzenia kopii i tekstu w projekcie. Dzięki temu nadajemy spójność tworzonych nowych projektów, oszczędzamy czas i pieniądze na realizację prac graficznych.
Brandbook = Style Wizualne + Style Treści
Można to porównać do pracy twórczej. Content to oprawa i konstrukcja pracy a style wypełniają naszą pracę kolorem, które są jasno określone dla danej marki.