Copywriting a SEO copywriting – znasz różnice?

Consulting strategiczny Branding Opakowania

Z racji takiej, że nie istnieje polski odpowiednik określający stanowisko copywritera, forma angielskojęzyczna przyjęła się więc na stałe. Trudność nie stanowi jednak obca nazwa, ale określenie, czym dokładnie zajmuje się copywriter oraz SEO copywriter.

Istnieje powiedzenie, że każdy copywriter może być copywriterem SEO, lecz nie każdy copywriter SEO może być copywriterem. Jest to trochę masło-maślana definicja, jednak dobrze obrazująca poruszaną kwestię.

Copywriting określany jest, jako sztuka kreatywnych tekstów marketingowych (slogany, naming, spoty reklamowe, tytuły, itp.) Jego ideą jest promowanie firmy, produktu, czy osoby, za pomocą słowa pisanego.

Początkowo, copywriter zajmował się tworzeniem haseł reklamowych oraz sloganów. Z biegiem czasu zakres pracy copywritera poszerzył się o tworzenie tekstów na potrzeby Internetu, reklamy i SEO.

SEO, czyli… co?

Dobry SEO copywriter powinien posiadać wiedzę z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Istnieje błędne przekonanie, że może się tym zajmować każdy, czego efektem są ogłoszenia oferujące złotówkę (!) za 1000 napisanych znaków. Prowadzi to do sytuacji, w której powstały content jest bardzo niskiej jakości.

Przedimek SEO odnosi się w głównej mierze do tworzenia treści, które będą miały przełożenie na większą liczbę odwiedzających daną stronę. W tym celu, muszą zawierać odpowiednią liczbę słów kluczowych, które są istotą tekstów SEO. Profesjonalny, wykształcony SEO copywriter wyróżnia się znajomością tajników pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych.

Dobrzy copywriterzy SEO są dziś na wagę złota. Wiele firm potrzebuje dobrego contentu na stronie, która będzie w stanie zainteresować i zatrzymać użytkownika. Dobrze napisany tekst SEO charakateryzuje się tym, że uplasuje daną stronę w czołówce wyszukiwań.

 

Różnica między SEO copywritingiem, a „zwykłym” copywriterem polega na tym, że w przypadku tego drugiego, tekst ma dostarczać przede wszystkim informacji, wiedzy, ma promować markę, czy osobę poprzez chwytliwe nazwy, czy slogany. Tekstom SEO przyświeca nieco inna idea. Ich zadaniem jest zwiększenie ruchu generowanego przez wyszukiwarkę, co ma przełożenie na wysoką pozycję serwisu oraz jego popularność.

 

Adam Michańków |

Brand Strategy Director

PUBLISHED: 25/03/2019

TAGS:

branding, copywriting, trendy