Branding i budowanie
świadomości marki

Na przestrzeni ostatnich lat zrealizowaliśmy ponad 300 projektów brandingowych i nadal sprawia nam to fun. Wykorzystaj naszą kreatywność i wiedzę.

Consulting strategiczny Branding Opakowania

Szczycimy się tym, że jako jedyna polska agencja trzykrotnie zostaliśmy wyróżnieni w najbardziej prestiżowyml, światowym konkursie brandingowym Rebrand Global Award. Zainspiruj się najciekawszymi projektami z całego świata: rebrand.com

Co tak naprawdę robimy?

Branding – magiczne słowo w naszym słowniku, które oznacza przemyślany proces budowy sygnałów i cech marki, po to aby odniosła ona sukces rynkowy. W ramach brandingu najczęściej spotykamy się z poniższymi rodzajami działań.

Launch marki

mamy z nim do czynienia w momencie wprowadzania zupełnie nowej marki na rynek lub ekspansji marki na rynek zagraniczny na którym nie jest rozpoznawalna. Czasami oznacza to konieczność dostosowania zarówno języka jak i sfery wizualnej marki do specyfiki i kultury danego rynku.

Lifting marki

chyba najczęściej spotykany typ działania w historii naszych projektów. Może być bardzo płytki (de facto “podrasowanie” sfery wizualnej), jak i głęboki gdy marka zmienia praktycznie wszystko pozostawiając wyłącznie starą nazwę. W przypadku liftingu kluczowe jest określenie wartościowych elementów wynikających z historii marki i umiejętne ich wykorzystanie w przyszłości bez szkody dla brandu.

Rebranding marki

bardzo trudny proces w którym firma, zazwyczaj z określoną pozycją rynkową decyduje się na zmianę nazwy lub ta zmiana jest wymuszona (np. zmianą właścicielską). Proces zazwyczaj poprzedzony jest badaniami określającymi czy warto i można czerpać z tożsamości starej marki czy też powstaje zupełnie nowy brand.

Czym dysponujemy?

Studio kreatywne

Posiadamy doświadczony i nie zmęczony zespół kreatywny, grafików, rysowników i ludzi słowa. Pracujemy na Macach rozproszeni po całej Polsce ale… dysponujemy dwoma biurami w Poznaniu i Warszawie.

Studio 3D

Realizujemy fotorealistyczne wizualizacje obiektów, produktów, architektury i wnętrz. Na potrzeby digitalowe lub jako uzupełnienie sesji zdjęciowych. Często nasze realizacje są wyższej jakości niż wykonane zdjęcia :) Nie ubolewamy nad tym.

Studio filmowe

Produkujemy zarówno bardzo krótkie formy filmowe, materiały korporacyjne i na potrzeby stron www jak i typowe TV reklamówki.

Sesje zdjęciowe/zakup zdjęć

Wraz z naszymi zaprzyjaźnionymi fotografami reżyserujemy sesje zdjęciowe i uwieczniamy niepowtarzalne sceny. Część zdjęć naturalnie kupujemy z banków zdjęć.

Studio architektoniczne

Wykonujemy wizje lokalne, wymiarowania obiektów i placówek, projekty koncepcyjne i techniczne.

Co możesz z nami zrealizować?

01

Strategia marki

02

Nazwa (weryfikacja domen, obsługa rzecznika pantowego)

03

Znak graficzny (logotyp) oraz Księga Znaku

04

Keyvisual

05

System identyfikacji wizualnej (akcydensy, katalogi, pos)

06

Opakowania

07

Oznakowanie przestrzeni (hurtownie, restauracje, biura)

08

Oznakowania floty

09

Digital branding - wdrożenie stron www, eCommerce

10

Social branding - facebook, linkedin, instagram

11

Realizacja projektów na potrzeby kampanii

Ile to kosztuje?

Postanowiliśmy przybliżyć Wam naszą pracę i opowiedzieć o niej na kilku wybranych przykładach:
Launch marki – czyli start-up branding

DLA KOGO?

Dedykowany dla firm/marek FMCG, organizacji rozpoczynających działalność lub podmiotów o ograniczonym budżecie.

Co robimy?

Koncentrujemy się na stworzeniu kreatywnego i wyróżniającego na tle danego segmentu rynku brandingu. Zakres prac zazwyczaj nie jest szeroki.

Ile kosztuje?

12-15.000 PLN netto (w standardzie znak graficzny, bazowa księga znaku i materiały informacyjne marki bez strony www).

Czas realizacji:

4 tygodnie

Lifting marki – czyli udoskonalamy, ale nie zmieniamy

DLA KOGO?

Przeznaczony dla każdego rodzaju firmy zarówno B2C jak i B2B. Kluczowe jest aby Decydenci czuli potrzebę zmian. Resztą my się zajmiemy.

Co robimy?

Strategiczna budowa tożsamości marki, znak graficzny i kompleksowy system identyfikacji wizualnej (w zależności od potrzeb również oznakowanie przestrzeni, floty i digital).

Ile kosztuje?

min. 30.000 PLN netto
(w zależności od ilości linii kreatywnych).

Czas realizacji:

6-8 tygodni

Rebranding marki – oczekiwana zmiana miejsc

DLA KOGO?

Dla podmiotów, które przechodzą zmiany właścicielskie.

Co robimy?

Analiza stanu marki, zrozumienie wizji właścicielskiej, wypracowanie scenariuszy pozycjonujących i tożsamości marki, kreacja nazwy, znaku graficznego (logotypu), opracowanie elementów identyfikacji wizualnej (w tym budynki, wnętrza, materiały POS, digital, social media). Wdrażamy rozwiązania eCommerce i aplikacje mobilne.

Ile kosztuje?

min. 50.000 PLN netto
(w zależności od ilości linii scenariuszy, zakresu zadań w projekcie, ilości badań).

Czas realizacji:

8-16 tygodni

Proces prac brandingowych

01

Diagnoza sytuacji wyjściowej marki

Badamy doświadczenia marki i jej aktualną sytuację. Jeśli marka dysponuje badaniami wykonanymi przez firmę zewnętrzną to super, jeśli nie przeprowadzamy badanie własnymi środkami. Na tym etapie definiujemy potrzeby marki oraz określamy jakie elementy powinny pozostać nienaruszone.

02

Analiza konkurentów pod kątem sygnałów marki

Wybieramy wspólnie z Klientem kilku kluczowych konkurentów (czasami Klient oczekuje analizy wszystkich konkurentów) i oceniamy sygnały marek konkurentów oraz ich poziom komunikacji. Jeśli widzimy pozytywy wskazujemy je jako dobre praktyki.

03

Opracowanie wstępnego konceptu brandu (wyróżniki, referencyjne projekty z rynku, scenariusze, architektura marki)

Budujemy kilka scenariuszy pozycjonowania marki po liftingu. Opisujemy je, wstępnie wizualizujemy (“posiłkujemy się” projektami referencyjnymi, szkicami) i wskazujemy różnice. Klient wybiera optymalnie 1-3 scenariuszy.

04

Stworzenie tożsamości marki

Każdy z wybranych scenariuszy nabiera rumieńców, rozwijamy go, dopracowujemy. Staramy się znaleźć jak najwięcej elementów odróżniających koncepty między sobą. Dzięki temu klient otrzymuje unikalne pozycjonowania w skali rynku.

05

Opracowanie sygnałów marki

Na tym etapie opracowujemy kompleksowy koncept dla brandu z unikalnym pozycjonowaniem. Każdy scenariusz prezentowany jest z nowym (lub liftowanym logotypem), z doborem kolorystyki zależnym od głębokości liftingu, prezentacją KeyVisuala marki czyli unikalnego konceptu graficznego oraz prezentacją koncepcji na wybranych materiałach promocyjnych.

06

Księga znaku i system identyfikacji

Wybrany koncept przenosimy na formę użytkową. Dobieramy kolory (CMYK, RGB, RAL, Pantone), przygotowujemy proofy. W Księdze definiujemy wszelkie niezbędne dla innych agencji i podmiotów informacje związane z zastosowaniem znaku graficznego.

07

Opakowania / Materiały użytkowe / Oznakowanie przestrzeni / Branding online

W oparciu o zaakceptowany Key Visual przygotowujemy komplet materiałów w zależności od potrzeb Klienta. Inne potrzeby mają produkty FMCG (zazwyczaj koncentrujemy się na opakowaniu, opakowaniach zbiorczych, POS, stronie www i social media), a inne firma handlowa (oznakowanie przestrzeni, eCommerce, strona www, materiały promocyjne i kampanijne). Doradzamy i odradzamy. W zależności od potrzeb.

Nasi
Partnerzy

Wyceny marek

Prawo własności intelektualnej / rzecznik patentowy

Realizacja stoisk targowych / wnętrz