Doradztwo
strategiczne

Consultingiem zajmujemy się od ponad 20 lat. Zrealizowaliśmy już kilkaset projektów consultingowych z bardzo wielu branż od FMCG po branżę zbrojeniową. Potrafimy słuchać, wyciągać wnioski i przewidywać.

Consulting strategiczny Branding Opakowania

Prawdą jest, że mądrość przychodzi z wiekiem i doświadczeniem. Nauczyliśmy się, że jest kilka kluczowych czynników dla powodzenia projektów doradczych i bez nich nie ma sensu zapraszać do współpracy firmy consultingowej.

1

Dobrze przemyśl czego dokładnie oczekujesz po pracy firmy konsultingowej. Opisz to jak najbardziej konkretnie. My uczciwie powiemy Ci, czy jesteśmy w stanie pomóc, czy też nie.

2

Wierzymy, że projekt powiedzie się wtedy, gdy zbudujemy partnerskie relacje i będziemy pracowali warsztatowo z naszym Klientem. W przeciwnym wypadku powstanie tylko poradnik z dobrymi radami do postawienia na półkę.

3

Konsultanci nie zarządzają firmą i nie podejmują decyzji. To co my wnosimy do firmy to obserwacje, których Decydenci mogą nie dostrzegać i rozwiązania bazujące na naszym doświadczeniu.

Czym zajmujemy się we Freshu?

Strategie dla nowych marek i produktów.
Analizujemy rynki lub ich pewne obszary, pomagamy spojrzeć chłodnym okiem na nowy produkt lub usługę, pokazujemy Właścicielom nową perspektywę. Pracujemy zarówno z młodymi firmami jak i dużymi podmiotami. Pomagamy kreować atrakcyjne dla odbiorców marki, tworzymy action plany i budżety. Dzięki współpracy z nami zmniejszasz ryzyko swojej inwestycji.

Strategie one step ahead.
Rozwiązania dedykowane dla firm, które prosperują bardzo dobrze ale… ich Właściciele lub zarządzający czują, że wzrost mógłby być bardziej dynamiczny lub dostrzegają spowolnienie dynamiki wzrostu. Świadomi managerowie wyczuwają takie momenty i wiedzą, że warto przemyśleć założenia strategiczne, spróbować poszukać nowych kierunków rozwoju lub pomyśleć o dywersyfikacji.

Strategie digitalizacji przedsiębiorstw.
Rozumiemy je zarówno jako prowadzenie aktywnej sprzedaży online jak i usprawnienie działania firmy poprzez zastosowanie systemów klasy ERP, CRM, wsparcie aplikacjami do pracy zdalnej (typu Monday) lub przejście do chmury. Czy eCommerce można zastosować w każdym biznesie? Prawdopodobnie to nieuchronne. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni moment i sposób. Dla części firm idealnymi rozwiązaniami będą platformy B2B optymalizujące i automatyzujące sprzedaż pomiędzy partnerami biznesowymi. Dla innych bardziej lub mniej zaawansowane platformy eCommerce B2C. Doradzamy jak wybrać najlepsze rozwiązania i jak skutecznie je wprowadzić w życie.

Strategie ekspansji międzynarodowej.
Bazujemy na doświadczeniu managerów, którzy z sukcesami prowadzili sprzedaż na rynkach zagranicznych. Analizujemy rynki, rekomendujemy jaki model wejścia na dany rynek wybrać, dokonujemy weryfikacji asortymentu i doradzamy jak przygotować produkty / usługi do wejścia na rynki zagraniczne. Dzielimy się wiedzą i pomagamy eksportować.

No i co z tym design thinking?

Wg nas to po prostu moda. Dwadzieścia lat temu bogiem marketingu był Kotler, dziesięć lat temu wszyscy mówili o Disruption Live, dzisiaj na topie jest Design Thinking. Uważamy, że narzędzia należy dopasować do typu biznesu. W niektórych biznesach Design Thinking będzie idealny, w innych sprawdzą się zdecydowanie inne metody.

Proces pracy (dla każdego podmiotu jest on nieco inny, zależny od zdefiniowanych problemów do rozwiązania)

01

Analiza trendów

Strategia powinna być oparta o długookresowe obserwacje trendów. W przeciwnym wypadku sukces firmy będzie krótkotrwały. Dlatego zaczynamy od obserwacji trendów, by rekomendacje były wiarygodne w długim okresie.

02

Analiza sytuacji i potencjału rynku w skali makro

Definiujemy wielkość rynku, jego aktualną sytuację (czy jest w fazie wzrostowej czy stagnacji lub wręcz spadku wartości), analizujemy dane historyczne i prognozy.

03

Audyt sytuacji marki/firmy

Poznajemy kompetencje zespołu, oceniamy spójność sygnałów marki, analizujemy kanały dystrybucji i portfolio produktowe, weryfikujemy założenia polityki sprzedażowej.

04

Diagnoza konkurentów

Dokonujemy segmentacji konkurentów, analizujemy potencjalne obszary ekspansji, oceniamy mocne i słabe strony konkurentów.

05

Analiza procesów decyzyjnych oraz grup docelowych

Wiedza o czynnikach wpływających na decyzje zakupowe Klientów jest kluczowa dla zbudowania skutecznej strategii. Jak myśli użytkownik? Jak wygląda proces zakupu? Co ocenia podejmując decyzję zakupową? Kiedy podejmuje decyzje? W procesie odpowiadamy m.in. na takie pytania.

06

Wnioskowanie i raportowanie

Tworzymy raporty zarówno w języku polskim jak i angielskim. Procesy analityczne powodują, że wyciągane wnioski oparte są na faktach rynkowych, a nie intuicji.

07

KPI i prognozowanie

Stawiane cele w strategii muszą być ambitne ale… powinny być przede wszystkim realne. Czasami nasze procesy doradcze prowadzą do urealnienia założeń sprzedażowych. Dzięki temu wzrost przychodów firmy jest uporządkowany i nieprzypadkowy.

08

Action plan

Wspólnie z zespołem projektowym po stronie Klienta tworzymy multidyscyplinarny plan działań. To kluczowa część całego procesu - wyznacza zadania, określa środki do ich realizacji, definiuje zasoby niezbędne do osiągnięcia zakładanych planów.

09

Budżetowanie

Realizację strategii należy traktować jak każdą inwestycję - często wdrożenie założeń wiąże się z różnymi rodzajami wydatków : inwestycjami w środki trwałe, restrukturyzacją zespołu lub koniecznością przeznaczenia budżetów na promocję. Pomagamy oszacować koszty i zracjonalizować koszty.

Nasi partnerzy: