Fotografia żywności. Co musisz wiedzieć

Consulting strategiczny Branding Opakowania

Chcesz sfotografować produkty żywnościowe, ale nie wiesz, od czego właściwie zacząć? Fotografia żywnościowa jest bardzo popularna w dzisiejszych czasach, używana do prowadzenia blogów, profili instagramowych oraz oczywiście jako zdjęcia produktowe (packshot). Poznaj kilka wskazówek, aby Twoje działania w fotografii były skuteczniejsze.

Aparat

Tego narzędzia nie należy pomijać! Potrzebujesz dobrego aparatu, aby Twoje zdjęcia wyglądały idealnie. Z początku musisz zdecydować czy chcesz używać aparatu kompaktowego, zaawansowanego technologicznie aparatu cyfrowego czy popularnego smartfona. Niezależnie od tego, jakiego aparatu użyjesz podstawy kompozycji, są takie same.

 

Jasność zdjęcia

 

Czas naświetlania

Trzy elementy wpływają na doświetlenie zdjęcia, są to czas naświetlania, ISO oraz przysłona. Można zmniejszyć czas naświetlania, aby więcej światła wpadało do czujnika. Korzystnie wygląda to warunkach słabego oświetlenia. Należy pamiętać, że może to powodować większe rozmycie obrazu, co negatywnie wpłynie na jakość zdjęcia.

Przysłona

Dzięki przysłonie możemy manipulować szerokością otworu soczewki. To wpływa na wpuszczanie większej ilości światła, ale powoduje rozmycie tła z powodu płytkiej głębi ostrości.

ISO

Iso odnosi się do czułości aparatu na światło. Należy regulować ten parametr najpóźniej, ze względu na powstające szumy. W większości przypadków najlepiej pozostać przy ISO poniżej 500.

Kompozycja

W kompozycji najważniejsza jest zasada trójpodziału. Jedną z popularniejszych metod jest umieszczenie głównego obiektu na przodzie i pozostawienie innych rozmytych obiektów z tyłu. Zdjęcia próbuj robić zarówno pionowe, jak i poziome. Te pierwsze nadają się dobrze na Instagrama i Pinteresta natomiast poziome są preferowane dla takich środków przekazu jak Facebook, Baner dla sklepu e-commerce czy Blog. Należy również zaznajomić się z najpopularniejszymi kątami fotografowania, czyli kąt 45 stopni, z góry na dół oraz kąt prosty.

Adam Michańków |

Brand Strategy Director

PUBLISHED: 27/08/2020

TAGS:

branding, WWW