Consulting strategiczny Branding Opakowania

Jeżeli ktoś zastanawia się, czy Księga Znaku jest potrzebna, to odpowiadamy – owszem, jest. Oczywiście da się bez niej żyć, jednak może okazać się bardzo pomocna w wielu kwestiach i stanowi ona fundament budowania wizerunku każdej firmy. Powinna zawierać przede wszystkim opis budowy znaku oraz krojów pisma, wykorzystane kolory, czy też przykład ekspozycji logo.

 

Innymi słowy, Księga Znaku jest opisem budowy znaku oraz informacją związaną z prawidłowym korzystaniem z logo, a jej główne zadanie opiera się na zachowaniu jednorodnego wizerunku danej marki.

Księga Znaku w najbardziej podstawowym wydaniu obejmuje 7 kart tematów zawierających podstawowe elementy oraz 3 karty z przykładami stosowania logo. Składają się na nią:

  1. Opis znaczenia znaku, stanowiący wprowadzenie związane z symboliką znaku.
  2. Opis budowy znaku, przedstawiający jego budowę przy pomocy siatki konstrukcyjnej.
  3. Kolorystyka znaku, czyli kolory składające się na logo. Wszystkie z nich przedstawione są w trzech przestrzeniach barwnych: RGB, CMYK oraz PANTONE.
  4. Pole ochronne znaku, zawierające zasady odnoszące się do przestrzeni wokół logo, która ma pozostać nienaruszona. Daje to gwarancję, że logo pozostanie zawsze czytelne.
  5. Wersje logo, czyli różne warianty kolorystyczne.
  6. Kwestie dotyczące krojów pisma i ich wielkości fontu.
  7. Przykłady poprawnych i niepoprawnych wersji logo. W praktyce oznacza to rozpiskę logo, które zostały zaprojektowane z użyciem niepoprawnych proporcji, w niedopuszczalnej kolorystyce, czy też znajdujących się na nieodpowiednim tle.

file1318256232

http://shared.theoneoff.com/resources/images/file1318256232.jpg

Czy zakładać Księgę Znaku?

Powyższe przybliżenie, czym jest Księga Znaku powinna po części odpowiedzieć na to pytanie. Warto także zwrócić uwagę, że posiadając Księgę Znaku nic nie tracimy, a wręcz przeciwnie – możemy wiele zyskać. Zwłaszcza w sytuacjach, gdy spójność wizerunku graficznego jest istotnym czynnikiem dla realizacji strategii rozwoju firmy, czy też w sytuacji, gdy planujemy posiadać dużą liczbę różnorodnych materiałów reklamowych.

Dodatkowo, informacje o naszym logo, zawarte w księdze, będą niezwykle przydatne i pomocne dla agencji reklamowych i grafików, którym zleciliśmy stworzenie różnego rodzaju materiałów reklamowych, Respektowanie danych zawartych w Księdze Znaku sprawi, że firmowe materiały reklamowe staną się ujednolicone, a sam wizerunek firmy będzie jednorodny.

 

Adam Michańków |

Brand Strategy Director

PUBLISHED: 26/02/2016

TAGS: