Strategia rozwoju marki – dlaczego warto ją mieć?

Consulting strategiczny Branding Opakowania

Każda marka chce być wyjątkowa, ale nie każdej się to udaje. Jak zwiększyć szanse naszej firmy na zostanie zapamiętaną przez potencjalnych klientów? Odpowiedzią na to pytanie jest strategia rozwoju marki – dzięki skutecznej strategii nasze produkty i usługi dotrą do szerokiej grupy klientów. Chcesz poznać tajniki tworzenia strategii marki? W takim razie zapraszamy do lektury!

Strategia marki – czym jest?

Zacznijmy od tego, czym właściwie jest strategia? To kluczowy dokument, który umożliwia prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W strategii określa się długoterminowe cele firmy, a także wytycza konkretne zadania do realizacji.

Czym w takim razie jest strategia marki? To dokument, w którym definiujemy misję, wizję i wartości naszej marki. Określamy potencjalnego odbiorcę, konkurentów, naszą pozycję na rynku oraz m.in. wykonujemy projektowanie opakowań. Wreszcie – strategia rozwoju marki zawiera informację na temat wizerunku, który chcemy wykreować w oczach odbiorców.

Po co tworzyć strategię marki?

Strategia rozwoju marki jest niesłychanie ważna, gdy chcesz skutecznie dotrzeć do jak największej grupy klientów. Dobrze sformułowana strategia pozycjonowania marki pomoże Ci:

  • zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • wyróżnić się na tle konkurencji,
  • zbudować taki wizerunek marki, jaki chcesz wykreować,
  • stworzyć unikalny przekaz i ofertę,
  • zwiększyć lojalność klientów.

Rodzaje strategii

Eksperci wyróżniają cztery typy strategii marek, są to:

  • strategia marki indywidualnej – jej celem jest promowanie każdego produktu jako osobnej marki, co pozwala na osiągnięcie dużej przewagi konkurencyjnej w różnych segmentach rynku;
  • strategia marki rodzinnej – pozwala promować wszystkie posiadane produkty i usługi jako wspólną linię. Z tego względu strategia ta sprawdzi się wyłącznie przy zbliżonych produktach;
  • strategia marek łączonych – łączy marki indywidualne i rodzinne, a jej celem jest dotarcie do różnych grup docelowych;
  • strategia rozszerzonej marki – mamy z nią do czynienia, gdy do marki indywidualnej lub rodzinnej dodamy nowe produkty.

Przygotowując branding marki, trzeba dokładnie zastanowić się nad tym, co będzie najlepsze dla naszej firmy. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z fachowej pomocy, którą oferują firmy prowadzące consulting strategiczny. Dzięki takiej konsultacji możesz być pewien, że Twoja marka trafi do właściwych odbiorców.

Co powinna zawierać strategia rozwoju marki?

Strategia budowania marki opiera się na kilku elementach, o których wspomnieliśmy już w pierwszym akapicie. Tworzenie strategii rozwoju marki to czas na kreatywne zadania związane z budowaniem naszego brandu, dlatego musimy tutaj określić:

  • nazwę,
  • misję, wartości,
  • osobowość,
  • odbiorców
  • tożsamość marki.

Zakończenie

Mamy nadzieję, że powyższy tekst uświadomił Ci ogromne znaczenie strategii rozwoju marki. Dobrze sformułowana strategia ma wyjątkowy wpływ na rozpoznawalność naszego brandu, dlatego przygotowując strategię warto skorzystać z profesjonalnej pomocy, którą oferuje agencja brandingowa Fresh.

|

PUBLISHED: 23/11/2020

TAGS:

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

Poznań
+48 723 050 040

Warszawa
+48 22 223 66 32

Odwiedź nas

Poznań: Grunwaldzka 52

Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)

Dane firmy

Grunwaldzka 52
60-311 Poznań
NIP: 782 241 32 81

    Wyślij zapytanie

    Załącz brief


    Dane kontaktowe