Błędy popełniane w projektowaniu logo

STRATEGIC CONSULTING Branding PACKAGING

Zewsząd otaczani jesteśmy logotypami – na billboardach, ubraniach, na półce sklepowej, czy na mijających nas samochodach. Odpowiednie projektowanie logotypów, które będą tak samo zachwycać teraz, jak i za 20 lat, jest nie lada wyzwaniem.

Jedne urzekają, drugie pozostają zupełnie niezauważalne. Trzecie zaś są nieprzemyślane, dlatego nieraz mogą wzbudzić rozbawienie, albo co najwyżej uśmiech politowania. Jakie są więc najczęstsze błędy w projektowaniu logo i jak ich unikać?

Po 1. Co za dużo, to nie zdrowo. Lub też: mniej, znaczy więcej.
Logo zawierające zbyt dużo elementów będzie nieczytelne. Liczy się prosty, jasny przekaz, którego nie znajdziemy w projekcie mającym zbyt wiele szczegółów. Niech za przykład posłuży tu rebranding, jaki dokonała firma Apple:
1

www.startworks.de

Po 2. Kopiowanie, lub też „przesadna inspiracja” – jest to jeden z największych błędów popełnianych przez projektantów. Niestety, istnieje duża szansa, że prędzej czy później podobieństwo zostanie zdemaskowane, a trudno jest pozbyć się łatki plagiatora.

2

branditsunleashed.blogspot.com

Po 3. Kolorystyka – dobór odpowiedniej kolorystyki nie jest tak łatwy, jak mogłoby się wydawać. Z wprowadzeniem marki na rynek wiąże się wiele kwestii, które należy odpowiednio przemyśleć, a jedną z nich jest dobór kolorów. Nie chodzi jedynie o to, aby użyte kolory były „ładne”. Należy zwrócić uwagę na psychologię kolorów oraz na to, aby logo nie było zbyt pstrokate – nie zaleca się stosowania więcej niż 4 barw.

3
www.magentadesign.ca

Po 4. Zły dobór czcionki.
Czcionka jest jednym z istotniejszych elementów logo, a nieodpowiedni jej wybór może zniszczyć cały projekt. Zaleca się, aby w jednym projekcie nie używać więcej niż dwóch jej rodzajów. W przeciwnym razie logo może stać się nieczytelne, a co za tym idzie – przekaz nie zostanie zrozumiany przez odbiorcę.

4

www.babyfoodforcreatives.com

 

Ostatnie na liście jest logo z „niespodzianką”. Trudno to w jakikolwiek sposób skomentować. Krótko mówiąc, jest to sytuacja, w której logo przypomina zupełnie co innego, niż autor miał na myśli. J

5 pageslap.wordpress.com

 6

webneel.com

 7

thedesigninspiration.com

Oczywiście nie są to wszystkie błędy, które czyhają na projektanta. Wiele osób zapomina o sile dobrze zaprojektowanego logo. Jest to pewnego rodzaju wizytówka firmy, dlatego powinna wyglądać profesjonalnie. Istnieje mnóstwo zasad w projektowaniu logo, jednak najbardziej istotną kwestią jest fakt, że powinno być to połączenie estetyki, czytelności oraz użyteczności.

 

Adam Michańków |

Brand Strategy Director

PUBLISHED: 12/01/2019

TAGS:

branding, logo, logotyp

Contact Us

Call us

Poznań:
ul. Zwierzyniecka 3
+48 722 030 040

Visit us

Poznań
ul. Zwierzyniecka 3

Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)

Company's data

Show Service
NIP: 779 234 85 08
KRS: 0000320792
REGON: 300995143
ul. Zwierzyniecka 3
60-813 Poznań

    Send inquiry

    Attach brief

    (Attachment of the brief is not required.)


    * Required form fields