Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
EN PL
Consulting strategiczny Branding Opakowania

Fortis Technology

lifting marki producenta zbiorników do paliw

Zadanie

Naszym zadaniem było ujednolicenie systemu identyfikacji grupy marek o rozbudowanej macierzy z nawiązaniem do produktów oferujących zbiorniki z tworzywa sztucznego, które służą do przechowywania płynów eksploatacyjnych: paliw, oleju i wodnego roztworu mocznika (AdBlue).

Prace rozpoczęliśmy od odświeżenia logotypu. Przeprowadzone modyfikacje podstawowego znaku marki pozwoliły na maksymalizację jego czytelności na różnych polach.

Architektura submarek

Fortis posiada w swojej ofercie zbiorniki przeznaczone do przechowywania bardzo różnych cieczy o odmiennej specyfice i przeznaczeniu. Dla łatwiejszego ich zidentyfikowania (również na poziomie zbiornika) zastosowana została odmienna kolorystyka. Ponadto Fortis podjął strategiczną decyzję o wejściu w nowe obszary działania stąd zastosowanie szkiców do pokazania możliwości produkcyjnych firmy (zbiorniki, elementy home decor oraz asortyment rolniczy).

Projekt KeyVisuala

Budowa unikalnego stylu marki dla odbiorcy komunikatu sprowadza się do opracowania KeyVisuala. W naszym KV skorzystaliśmy z zaprojektowanego wcześniej znaku. Projektant, który go projektował wyobrażał sobie układ kropel na płaskiej powierzchni (rozlany olej, benzyna). Uznaliśmy, że ten koncept ma duży potencjał rozwojowy. Krople (koła) mogą być wykorzystywane jako rozmaite elementy charakterystyczne np. jako pola ochronne ikon, przyciski na www, pola kadrowania zdjęć itd. Jednym z kluczowych elementów było wykonanie sesji zdjęciowej dzięki której Fortis Technology pokazało swój potencjał produkcyjny.

Projekty materiałów użytkowych

W zakresie naszych prac było zaprojektowanie katalogów, broszur i cenników produktów. Najtrudniejszym elementem tej pracy było zrozumienie potrzeb użytkowników (hurtowni rolniczych i dystrybutorów handlujących produktami Fortis). Bez bardzo dobrej współpracy z zespołem marketingowo-sprzedażowym Fortis z pewnością nie udało by się nam zrealizować tego zadania. W projektach wykorzystaliśmy ikony, stworzyliśmy system oznakowania poszczególnych funkcji produktów oraz oczywiście wykorzystaliśmy motyw przewodni KeyVisuala bazujący na logotypie.

Akcydensy

Proste ale w swej prostocie urzekające. Nadaliśmy im nieco szlachetności m.in. na wizytówkach w miejscu ekspozycji „kropli” umieszczając folię UV. Projektując papier listowy, bilety wizytowe, stopki email czy koperty zawsze pamiętamy, że wbrew pozorom, to bardo ważne nośniki przekazu marki.

Prezentacja sprzedażowa (.ppt)

Wzięliśmy na warsztat prezentacje .ppt, przygotowując szablony użytkowe. Dzięki temu Sprzedawcy skrócili czas przygotowywania ofert ok. 70% czasu. To wielka korzyść dla Klienta końcowego (szybko otrzymuje ofertę) oraz dla Pracodawcy (Pracownik sprzedaży jest 3krotnie wydajniejszy). Warto na etapie zmiany identyfikacji pomyśleć czy można ułatwić pracę siłom sprzedaży.