Typografia w 2020 r. Jakie są aktualne trendy?

Consulting strategiczny Branding Opakowania

Wielu projektantów tworząc swoje fonty sięga do przeszłości, dzięki temu prace nabierają nowej świeżości. Wiele projektów nawiązuje również do współeczności i technologii co daje fajny kontrast między starą formą a nową.

Powrót do przeszłości

W erze cyfrowej bardzo popularne są czcionki bezszeryfowe, które uważane są za bardziej nowoczesne. Jednak obecnie dostrzegamy wyraźny wzrost marek stosujących czcionki szeryfowe w swoich logotypach i materiałach reklamowych. Szeryfowe czcionki świetnie nadają się do tzw. „storytelling”. To daje poczucie powrotu do refleksji na życie człowieka i świata go otaczajacego przed cyfrową erą.

Okrągłe szeryfy

Wiele firm zdecydowało się na ruch w kierunku przyjaznej okrągłej geometrii. Przykładem tutaj jest Spotify, Google czy AirBnB. Mimo utrzymania prostoty mogą wydawać się nieco dziecinne.

Szwajcarski styl typografii 

Ruch projektowy definiowany jest przez czytelność, prostotę i obiektywizm. Wywodzi się od ikonicznych projektantów pracujących w szwajcarii w połowie wieku.

Szeroki minimalizm

Dzięki takiemu podejściu do projektowania  mamy wrażenie efektu mocnej czcionki i zwiększenia ważności każdej litery co daje dużo przestrzeni.

Adam Michańków |

Brand Strategy Director

PUBLISHED: 27/08/2020

TAGS:

branding, WWW