Wielu projektantów tworząc swoje fonty sięga do przeszłości, dzięki temu prace nabierają nowej świeżości. Wiele projektów nawiązuje również do współeczności i technologii co daje fajny kontrast między starą formą a nową.
Powrót do przeszłości
W erze cyfrowej bardzo popularne są czcionki bezszeryfowe, które uważane są za bardziej nowoczesne. Jednak obecnie dostrzegamy wyraźny wzrost marek stosujących czcionki szeryfowe w swoich logotypach i materiałach reklamowych. Szeryfowe czcionki świetnie nadają się do tzw. “storytelling”. To daje poczucie powrotu do refleksji na życie człowieka i świata go otaczajacego przed cyfrową erą.
Okrągłe szeryfy
Wiele firm zdecydowało się na ruch w kierunku przyjaznej okrągłej geometrii. Przykładem tutaj jest Spotify, Google czy AirBnB. Mimo utrzymania prostoty mogą wydawać się nieco dziecinne.
Szwajcarski styl typografii
Ruch projektowy definiowany jest przez czytelność, prostotę i obiektywizm. Wywodzi się od ikonicznych projektantów pracujących w szwajcarii w połowie wieku.
Szeroki minimalizm
Dzięki takiemu podejściu do projektowania mamy wrażenie efektu mocnej czcionki i zwiększenia ważności każdej litery co daje dużo przestrzeni.